Genelec höjer kundupplevelsen ytterligare med skapandet av portalen MyGenelec

null Genelec höjer kundupplevelsen ytterligare med skapandet av portalen MyGenelec

Genelec höjer kundupplevelsen ytterligare med skapandet av portalen MyGenelec

Genelec, världsledande inom professionella studiomonitorer, visar återigen att man vill förbättra användarupplevelsen genom att presentera kundportalen MyGenelec.

Vid lanseringen ger denna kostnadsfria onlineresurs kunderna en enda samlad åtkomstpunkt för alla Genelecs produkter, tjänster, nedladdningar av programvara och mer, och kommer gradvis att utvecklas till en omfattande gemenskap och kunskapsbas för alla Genelec-användare över hela världen.

Den nya MyGenelec-portalen ger initialt kunderna en smidig registreringsplats för alla Genelecs produkter - både hård- och mjukvara - och ger tillgång till personlig produktinformation, möjlighet att organisera produkter i platser och rum, prenumerationsuppgifter, expertsupport, nedladdningar och manualer. Genom att använda MyGenelec-portalen för att registrera sina produkter kan kunderna också dra nytta av den 5-åriga garanti på delar och arbete som Genelec nu erbjuder på sina produkter.

Efter att ha skapat sitt MyGenelec-konto kommer kunderna i framtiden att kunna få tillgång till ett växande utbud av community-funktioner, inklusive riktade tjänster, GRADE-rapporter, erbjudanden och uppdateringar, riktade nyhetsbrev, information om evenemang och diskussionsgrupper - där kunskap, information och erfarenheter kan delas med andra Genelec-entusiaster. För att uppmuntra till engagemang kommer Genelec kontinuerligt att uppdatera portalen med nytt material och innehåll, vilket ger en mängd mycket användbara resurser för alla kunder, i ett lättnavigerat format. Tillgänglighet och delaktighet är nyckelord - oavsett kundens kunskapsnivå - och plattformen erbjuder enkel dialog och interaktion.

"Att identifiera och lösa våra kunders problem har varit grundläggande för Genelecs framgång sedan företaget bildades för 45 år sedan", säger VD Siamäk Naghian. "Medan den första fasen av utvecklingen av MyGenelec-portalen redan höjer kundupplevelsen, kommer den att fortsätta att förse Genelec-communityn med en rad kraftfulla, riktade verktyg och ett nätverk av kunskap och expertis, vilket hjälper dem att få ut det absolut bästa av sina högtalarsystem - och ger oss också en djupare förståelse för våra nuvarande och framtida kunder."

För att ta reda på mer, besök www.genelec.com/mygenelec

Aktuella Nyheter